Els valencians SOM TREBALLADORS, ACTIUS, IMAGINATIUS,...

Els valencians SOM TREBALLADORS, ACTIUS, IMAGINATIUS, ARTISTICS, SIMPATICS, PROACTIUS, MAMPRENEDORS, COMERCIANTS, NEGOCIADORS, ALEGRES. SOM UN GRAM POBLE QUE CREA RIQUEA, EXPORTEM, SOM FESTIUS,..SOM LA CREME DE LA CREME.

Volem viure en pau i que se mos respecte. Treballarém per a conseguir que els nostres drets individuals -com persones lliures- i els drets colectius -com poble que te una cultura i personalitat milenaria- siguen respectats.

Farem que les nostres reivindicacions siguen satisfetes. Des de la via politica, des de la cultura, én la rao per davant, én la paraula. Én el poder de la conviccio, de la persuacio, i de la constancia del discurs moderat pero incisiu. Sense impondre res a ningu, pero sense que ningu mos avasalle. Sense anar contra ningu, defenent unicament lo que es just, es nostre i per tant mos correspon.

Enguany, estem en un context politic en el que es va a decidir quin es el model de finançacio autonomica, i quin sera el model d'Estat dels proxims anys.

En este contexto, los valencianos debemos ser inteligentes como colectivo. Los valencianos ya somos inteligentes individualmente, pero ahora toca saber como cantar a coro, como tener una sola voz ante Madrid y en Europa. Al contrario que Catalunya, que amaga con la independencia para obtener un status de privilegio en España, con cambios en la Constitución para crear un Estado Federal asimétrico, los valencianos debemos ser claros y precisos en nuestras reivindicaciones. Sin engaños, sin demagogia, pero también sin complejos. Valencia es la autonomía más castigada por el reparto de las inversiones públicas y las transferencias autonómicas. Por eso, a los valencianos solo nos puede satisfacer un Concierto Fiscal y económico como tiene Navarra y el País Vasco. Esto no perjudica a nadie, no perjudicaría a ninguna autonomía, ni a España, pero sí que sería muy beneficioso para los valencianos de Alicante, Castellón y Valencia.

De la misma manera, no hay que caer en las trampas que nos van poniendo en el camino. Quieren presentarnos como violentos, incultos, divididos, meninfots o poco constantes. Por eso, debemos contestar con sonrisas, amabilidad, paz, cultura, inteligencia, unión y trabajo constante y diario. Por eso, estudiamos, leemos, nos formamos, proponemos cosas necesarias para mejorar la vida de los valencianos. Y no caemos en provocaciones. Seguimos mirando hacia adelante.

I hem de demanar, que vinguen tots, tots per a defendre els interessos valencians, des del respecte a les diferents formes de pensar. Pero que sapien tots tambe, que està fora de lloc qualsevol forma de violencia fisica o verbal. Per l'accio irreflexiva de 3 o 4 persones, no es pot calificar a TOT AL POBLE VALENCIÀ de lo contrari de lo que SOM. PERQUE, REPETIXC ELS VALENCIANS SOM TREBALLADORS, ACTIUS, IMAGINATIUS, ARTISTICS, SIMPATICS, PROACTIUS, MAMPRENEDORS, COMERCIANTS, NEGOCIADORS, ALEGRES. SOM UN GRAM POBLE QUE CREA RIQUEA, EXPORTEM, SOM FESTIUS,..SOM LA CREME DE LA CREME.

Continuem actuant com el que SOM. I no deixant que mos fiquen les etiquetes de lo que no som.